Atnaujinta: 2023-3-14
Ugdymas
PROGRAMOS
Ikimokyklinis ugdymas vaikams nuo 2-6 metų vyksta pagal „Lopšelio-darželio „Žiedelis“ ikimokyklinio ugdymo programą“.
Vaikų ugdymo(si) tikslas- atsižvelgiant į pažangiausias mokslo ir visuomenės raidos tendencijas, kurti sąlygas padedančias vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius, pažintinius poreikius.
Įstaigoje ugdomasis turinys suprantamas, kaip procesas, kurio metu išskiriami du ugdymo(si) turinio lygmenys: planuojamas ugdymo(si) turinys ir pasiektas ugdymo(si) turinys. Ugdymo(si) turinys sudarytas iš 18-os vaiko ugdymo(si) sričių, kuriose išskiriamos esminės nuostatos ir esminiai gebėjimai. Taigi, ugdymo(si) turinyje atspindima: vaikų veiksenos, esminės nuostatos, esminiai gebėjimai. Žinias ir patirtį vaikai įgyja veikdami: žaisdami, judėdami, pažindami, bendraudami ir kt. Ugdymo(si) turinys sudarytas ankstyvajam ir ikimokykliniam amžiui, pasitikint pedagogo kompetencija, atrenkant turinį skirtingo amžiaus vaikams ir paliekant jam interpretacinę laisvę. Siekiama, kad pedagogai išsiaiškintų, kokią asmeninę patirtį turi kiekvienas vaikas, ir sudarytų sąlygas tai patirčiai atsiskleisti bei tobulėti ugdymo institucijoje.
Priešmokyklinis ugdymas vyksta pagal “Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą”. Priešmokyklinio ugdymo(si) turinio ir jo įgyvendinimo principai: žaismės, sąveikos, įtraukties, socialinio kultūrinio kryptingumo, integralumo, kontekstualumo.
Šiame amžiuje sąlyginai išskiriamos septynios kompetencijų grupės, kurios sudaro priešmokyklinės programos ir standartų pagrindą: komunikavimo, kultūrinė, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, skaitmeninė ir socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos.
Darželio pedagogės ugdydamos vaikus integruoja įvairių metodikų elementus, visose grupėse plačiai naudojamas projektinis metodas. Parengti ir įgyvendinti projektai.
Ugdymo pasiekimai ir jų vertinimas
Lopšelyje-darželyje parengta ikimokyklinio amžiaus vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimo sistema.
VERTINIMO TIKSLAS:
Padėti vaikui tobulėti ir įgyti motyvaciją mokytis suteikiant vaikams pagalbą mokymosi metu.
Vertinimas atliekamas 2 kartus metuose (mokslo metų pradžioje ir pabaigoje). Pasiekimų vertinimo mokslo metų pradžioje tikslas – nustatyti realius vaiko gebėjimus ir patirtį bei numatyti tolesnio jo ugdymo gaires, siekiant ugdymo(si) pažangos. Vertinimo mokslo metų pabaigoje tikslas – nustatyti kiekvieno vaiko individualią pažangą.
Vaiko vertinimas – tai realus vaiko individualių gebėjimų, pasiekimų nustatymas. Kiekvieno vaiko pažangai būdingi tie patys žingsniai, tačiau jų gyvenimo istorija, patirtis bei ugdymosi stilius yra unikalūs.
VAIKAI VERTINAMI PAGAL 18 SRIČIŲ:
Savivoka, savigarba, emocijų suvokimas ir raiška, savireguliacija ir savikontrolė, santykiai su bendraamžiais, santykiai su suaugusiais, mokėjimas mokytis, atkaklumas ir iniciatyvumas, kūrybiškumas, problemų sprendimas, tyrinėjimas, aplinkos pažinimas, kiekio supratimas ir skaičiavimas, forma, erdvė, matavimai, sakytinė kalba, rašytinė kalba, meninė raiška, fizinis aktyvumas, kasdienio gyvenimo įgūdžiai, estetinis suvokimas.